czwartek, 17 marca 2011

I <3 Amsterdam!

Poniżej obiecane zdjęcia z mojej podróży do Holandii. Amsterdam wzbudził we mnie takie uczucia jakie towarzyszyły mi kiedy po raz pierwszy odkrywałam Londyn. Miasta bardzo się od siebie różnią i jeśli miałabym wybierać, w którym chciałabym żyć to zdecydowanie byłby to Amsterdam. Nie oznacza to, że moja miłość do Londynu gaśnie. Nie! Wiążę z nim przecież wiele cudownych wspomnień:) Amsterdam jednak ma klimat, który bardzo mi odpowiada. Nie czułam tam pędu wielkiego miasta i było to urocze. Ludzie rekreacyjnie traktują komunikację bo wszędzie jeżdżą rowerami. Tyle rowerów w jednym miejscu moje oczy jeszcze nigdy nie zarejestrowały! Co mi się bardzo podobało z modowego punktu widzenia: przemieszczanie się rowerami absolutnie nie przeszkadzało utrzymaniu stylowej aparycji jeżdżących! Chciałabym aby trend rowerowy miał miejsce także i w Polsce choć przeszkodą pewnie jest niesprzyjająca pogoda a także brak ścieżek rowerowych :/ Przypadły mi do gustu również markety, w które Amsterdam obfituje. Byłam na markecie kwiatowym gdzie można było kupić holenderskie tulipany ( tak, kupiłam 200 cebulek ;) ) i na marketach graciano-ciuchowo-spożywczych. Jako entuzjastka jedzenia nie mogłam powstrzymać się od kupienia typowego sera holenderskiego, który jest dość specyficzny (czyt. smaczny). Ciekawostką, którą widziałam podczas naszego spaceru w rezultacie, którego moje nogi zrobiły ponad 20 km pieszo, była nowoczesna dzielnica robiąca duże wrażenie swoją różnorodnością architektoniczną. Wąskie mieszkania mające bezpośredni kontakt z wodą utrzymane były w spójnym klimacie aczkolwiek ich bryły i materiały, których użyto były różne. Generalnie wiem, że tu wrócę. I to nie raz :)




















11 komentarzy:

  1. dobrze że podróż się wam ''udała'' :) mnie niestety amsterdam tak nie oczarował jak mniejsze miasteczka holandi :) chociaż uliczki amsterdamu mają więcej klimatu jak główna zatłoczona ulica ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. minusy , strasznie drogo w porównaniu do innych miast, w koncu to amsterdam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uwielbiam Amsterdam :) zawsze przywożę sobie i znajomym cebulki tulipanów, ale żeby aż 200? ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mieszkam w Amsterdamie prawie 4 lata i nigdy mi się nie podobał. pewnie dlatego, że mieszkam tu z przymusu rodziców :D I owszem, rewerów tutaj masa, a sery smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kocham Holandię bez wyjątków. to genialny kraj. amterdam jest piękny, ale drogi niestety.

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne zdjęcia

    http://pocahontas-marta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne zdjęcia, zauroczyłam się Amsterdamem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko wydaje się być takie piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. super zdjęcia!! :)
    ja w piątek za tydzień ruszam do Pragi

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna relacja. zdjęcie numer 11 (ptakowe) jest naprawdę super :)

    OdpowiedzUsuń